تازه‌ها و اخبار علمی

[اکتشافات جدید] کشف میمونی 12 میلیون ساله و راست قامت در منطقه باواریای آلمان

دیروز مقاله ای توسط دانشمندان دانشگاه توبینگن آلمان در نشریه نیچر (nature) منتشر شده است و سر و صدای زیادی به پا کرده است. داستان از این قرار است که نویسندگان مقاله بر این باورند بقایای میمونی پیدا کرده اند که ویژگی های “انسانیان” (great apes)  را از خود نشان می دهد، اما این کشف نه در افریقا (که همه انتظارش را دارند) بلکه در جنوب آلمان، یعنی اروپای مرکزی!!

از زمانیکه چارلز داروین با کشفیات خود زمینه درک فرگشت انسان را برای ما فراهم کرد، همواره از دیر باز این پرسش مطرح شده است که چه موقعی و اصولا چرا اجداد اولیه انسان شروع به راه رفتن بر روی دو پا کردند. سازگاری اسکلتی که در نتیجه روی دو پا راه رفتن شکل می گیرد در واقع نکته کلیدی است که باعث می شود ما بتوانیم زمان تفکیک شدن انسان امروزی را نسبت به اقوام نزدیک خود مثل شامپانزه ها را دریابیم که به زمانی بین 5 تا 7 ملیون سال پیش بر می گردد. مقاله حاضر در ابتدا به مشخص ساختن موقعیت زمین شناسی و استخوان های کشف شده پرداخته است و بحث مفصلی را مبنی بر این دارد که می بایست سعی کنیم دوباره به داده های خود چه از افریقا و چه از بقیه نقاط دنیا، رجوع کنیم و دوباره مطالعه نمایم. چرا که ممکن است برخی از دانسته های قبلی خود که تصور می شد کاملا درست هستند، اشتباه باشند. لینک مقاله به پیوست می آید.

 

https://www.nature.com/articles/s41586-019-1731-0

متن بالا از سوی آقای دکتر سامان حیدری گوران برای اطلاع‌رسانی به جامعه‌ی باستان‌شناسی ایران فرستاده شده بود. با سپاس از ایشان.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن